• Domov
  • Novinky
  • SEO analýza zdarma -seznamte se se 3 nejlepšími testovacími nástroji

SEO analýza zdarma -seznamte se se 3 nejlepšími testovacími nástroji

SEO analýza zdarma, je to možné? Můžete si otestovat vaše stránky jako opravdový profesionál, aniž byste zaplatili jedinou korunu? Můžete si z vyhodnocení investic do SEO tuto položku vyškrtnout? Můžete. Existuje hned několik kvalitních SEO nástrojů, které nic nestojí. V našem článku vám některé z nich představíme. Dočtete se, co umí a jak vám mohou pomoci zviditelnit vaše webovky.

Obsah

SEO analýzu zdarma vyžaduje určité znalosti a zkušenosti

Optimalizace je velmi komplexní obor. Abyste porozuměli, co vám testovací nástroj sděluje, musíte umět vnímat svět SEO v souvislostech. Testovací nástroje dobře poslouží těm z vás, kteří už máte nějaké zkušenosti a znalosti z prostředí online marketingu. Používat je mohou i nadšení SEO začátečníci, kteří ale počítají s tím, že toho budou muset hodně nastudovat. Úplní počítačoví začátečníci by měli přenechat analýzu profesionálům. Lidé mají často tendence přeceňovat své počítačové znalosti. Dobrou uživatelskou úroveň má pouze 20 % Čechů. Patříte mezi ně? Nalijte si čistého vína a realisticky zhodnoťte, zda by přece jen nebylo rozumnější najmout si profesionála.

Než se pustíte do práce s některým z testovacích nástrojů, doporučujeme:

  • Absolvovat specializovaný kurz
  • Pořídit si odbornou literaturu nebo e-book
  • Sledovat blogy známých odborníků v oboru SEO
  • Seznámit se alespoň se základními SEO tipy

Výběr nejlepších testovacích nástrojů

  1. Google Analytics – můžete také narazit na zkratku GA. Tento analytický nástroj od Googlu patří mezi nejpoužívanější. Je na něj napojena až polovina všech projektů. Můžete si ověřit jaká je návštěvnost, konverzní poměr nebo třeba rychlost načítání stránek (ano, i rychlost načítání ovlivňuje SEO). GA bylo spuštěno v roce 2005 a byl o něj takový zájem, že musel Google dočasně pozastavit registrace, dokud nenavýšil kapacity. Rok poté už byla registrace přístupná zdarma pro každého, a tak je to dodnes. Pokud to chcete zkusit, musíte provést registraci a založit si GA. Po registraci musíte nasadit kód GA na vaše webové stránky. Celým procesem vás Google provede.
  2. Google Search Console (GSC) – umožní vám sledovat, jak si vedete ve výsledcích Googlu. Máte tedy možnost monitorovat a opravovat chyby. Máte příležitost vidět vaše webovky očima Googlu. Můžete opravit chyby s indexováním. Zobrazit, které weby odkazují na vaše stránky. Zjistíte také použitelnost na mobilech, a to je v dnešní době obzvlášť cenná informace, protože přes mobil už nakupuje více jak polovina Čechů. Tento šikovný nástroj vás i upozorní, když se objeví nějaké potíže (spam, indexování atd.).
  3. Answer the Public – tento nástroj je zaměřený na klíčová slova. Jak funguje? Dokáže vygenerovat všechny možné dotazy, které se k danému klíčovému slovu vztahují. 

Kvalitní nástrojů zdarma je samozřejmě více. My jsme vám představili nejužitečnější z nich. Vyzkoušet můžete také Crawling Frog, Ubersuggest, Marketing Miner nebo Open Link Profiler.

Vyhněte se SEOmatům a jednoduchým analytikám

SEOmaty rozhodně nenaplní cíle, které si od analytických nástrojů slibujete. Analytické výstupy, které získáte jejich prostřednictvím, už jsou dávno pasé. Jinými slovy naprosto nepoužitelné. 

Bez znalostí a zkušeností vám budou analytické nástroje k ničemu

Profesionální analýzu lze provést zcela zdarma. Nicméně pouze za předpokladu, že umíte pracovat s výstupy, které vám nástroje poskytnou.

Pokud si nevíte rady, požádejte o radu odborníka a vsaďte na zkušenosti. Topranker, SEO agentura s mnoha lety praxe v oboru, vám v tomto ohledu může být nápomocen – recenze na Topranker vás o tom jistě přesvědčí.

Co používáte vy? S jakým nástrojem máte nejlepší zkušenosti? 

Zapojte se do diskuze a doporučte ostatním nástroj, který se vám osvědčil nejvíce. 

Slavomír Dušek