• Home
  • Nezařazené
  • SEO specialista, agentura nebo konzultant? S kým bude spolupráce nejlepší a kolik za ni zaplatíte?

SEO specialista, agentura nebo konzultant? S kým bude spolupráce nejlepší a kolik za ni zaplatíte?

Pomůžeme Vám s upřesněním rozdílů mezi pojmy SEO specialista, agentura a konzultant. Inspirujte se našimi tipy a najděte si pro optimalizaci webových stránek opravdové profesionály tak, abyste v budoucnu své volby nemuseli litovat. V článku se dočtete o cenách, jaké se běžně za tuto službu platí a zjistíte, co se naopak koupit nedá.

Koho si představit pod pojmy SEO specialista, agentura a konzultant

Najít toho správného odborníka může být běh na dlouhou trať. Je to způsobené především tím, že zákazníci mnohdy neví, co vlastně potřebují a jak SEO funguje.

Specialista

Jedná se o různorodou skupinu lidí, mezi kterými najdete začátečníky i opravdové odborníky. Bývají zpravidla levnější než agentury a konzultanti. Za hodinu práce zaplatíte v rozmezí mezi 200 až 1 000 Kč.

Agentura

Pro agentury obvykle pracují SEO specialisté, copywriteři, grafici a další specializovaní pracovníci z oboru marketingu. Svými zkušenostmi dokážou pokrýt rozsáhlé množství služeb. Obvykle si účtují měsíční paušál v rozsahu od 11 000 do 20 000 Kč.

Konzultant

SEO specialisté, kteří si během svého působení vybudovali renomé a jsou uznávanými odborníky v oboru. Bývají nejdražší, ale odvádějí bezchybnou práci. Většinou si účtují hodinovou sazbu, která může přesáhnout i 2 000 Kč.

Berte na vědomí, že sazba se liší v závislosti na lokalitě, ve které specialistu hledáte. Vyšší cenu zaplatíte například v Praze a Brně, naopak méně Vás bude stát SEO pro Ostravu či Plzeň.

Zároveň byste neměli řešit jen cenu, ale především výnosnost z dlouhodobého hlediska.

Postup hledání opravdového odborníka

Než se pustíte do samotného hledání, ujasněte si, co od samotného specialisty očekáváte a proč SEO chcete. Vždy je lepší, když přijdete na schůzku připravení a již s konkrétní představou, čeho chcete dosáhnout.

  1. Poptávku zašlete do více firem a požádejte o nezávaznou konzultaci. Díky tomu budete mít možnost porovnat si jednotlivé nabídky.
  2. Vyptávejte se na veškeré detaily – jak se bude při optimalizaci webu postupovat a jakou součinnost bude specialista vyžadovat.
  3. Vyptávejte se na zkušenosti člověka, který bude mít Váš projekt na starost.
  4. Vyhledejte si reference volně dostupné na internetu.

Profesionála poznáte podle toho, že má dostatek dohledatelných referencí, udržuje s Vámi pravidelný kontakt, směřuje k naplnění Vašich cílů a zajímají ho Vaše názory.

Tip: Podívejte se, jaká klíčová slova byla během roku 2019 nejčastěji vyhledávána.

Varovné signály neignorujte!

Specialistu amatéra poznáte tak, že:

  • nezjišťuje podrobnosti o Vašem podnikání, neptá se na zákazníky ani konkurenci a nezajímá ho produkt či služba, kterou nabízíte;
  • nabízí pouze konkrétní balíček, ale nesnaží se vyhovět Vaším konkrétním potřebám;
  • slíbí viditelné výsledky již do pár dnů;
  • pro správné fungování SEO od Vás nevyžaduje žádné změny na Vašich webových stránkách;
  • slíbí umístění na první pozici ve vyhledávačích.

Otázka „kolik to bude všechno stát“ zaznívá z úst každého zákazníka, ale stejně důležité je vědět, co si koupit nemůžete

SEO

  • nemůžete koupit jako hotový produkt
  • nejde spustit
  • nelze ho zakódovat ani naprogramovat do HTML kódu
  • není možné ho vložit do nějaké z částí webu
  • nemůže být součástí systému pro správu webové stránky

Nezapomeňte si hned na začátku stanovit cíle, které se dají měřit – např. procentuelní zvýšení organické návštěvnosti. Kromě tohoto ukazatele byste spolu se specialistou měli sledovat také posun v pozicích dle klíčových slov, konverze, délku návštěvy webu i čas strávený na konkrétní stránce. Podívejte se, k jakým změnám došlo u prohlížeče od Seznamu.

Jakou částku byste byli ochotni platit měsíčně za optimalizaci?