Možná že již používáte platformu pro řízení vztahů se zákazníky (CRM). A možná vám pomáhá s projektovým řízením software. Věděli jste ale, že na současném trhu jsou již k dispozici řešení, která umí spojit funkce obou platforem? Čtěte dále a dozvíte se více o výhodách, které komplexní platformy CRM obohacené o funkce pro řízení projektů mohou pro vaše podnikání představovat.
Obsah
CRM vs. řízení projektů: Jaký je mezi nimi rozdíl?
Než přejdeme k výhodám komplexních softwarů, podívejme se blíže na to, v čem se ty pro řízení projektů a vztahů se zákazníky liší. Pochopit jejich rozdíly bude klíčové zejména pro všechny, kteří prozatím nemají zkušenost ani s jednou z platforem.
-
Klasické CRM
Tento software spravuje údaje o zákaznících, sbírá informace o jejich chování v průběhu prodejního procesu. Jeho výsledky vám mohou pomoci například lépe cílit marketingové kampaně, vybudovat mezi vámi a zákazníky důvěru a udržet si je. Mohou také pomoci optimalizovat prodejní proces třeba tím, že zákazníky roztřídí do kategorií, aby vám odhalil ty s pravděpodobnější konverzí. Vy tak víte, jak a kdy se na ně zaměřit s konkrétními sdělením a nabídkami.
-
Software pro řízení projektů
Jeho nástroje slouží k vytváření, správě a monitorování projektů. Pomáhá s jejich samotným plánováním, rozdělování úkolů a zdrojů, hlídá jeho důležité milníky a deadliny. Jeho smysl je jasný – zajistit, aby projekty byly realizovány v rámci nastaveného kalendáře úkolů a rozpočtu.
4 výhody používání komplexní platformy CRM pro řízení projektů
Neříkáme, že pro správu vztahů se zákazníky a management projektů nemůžete používat dva různé programy. Integrování platformy CRM rozšířené o nástroje užitečné i pro řízení projektů ale může být skutečnou změnou z několika důvodů.
- Efektivnější obchodní procesy
- Centralizování komunikace
- Lepší zákaznické zkušenosti
1.Poskytování lepších zákaznických zkušeností
Zákazníci jsou stále uvědomělejší a vybíravější. Způsob, jakým si je získat a udržet, je poskytnout jim pozitivní zákaznickou zkušenost. Toho snadněji dosáhnete právě integrací činností řízení projektů a CRM.
- Rychle uspokojíte jejich potřeby – společná platforma zrychlí a upřesní procesy.
- Budete jim moci nabídnout personalizovanou nákupní zkušenost šitou na míru. To vás odliší od konkurence a výrazně zvýší šance na jejich návrat v budoucnosti.
2.Standardizování procesů
Platforma 2 v 1 vám umožní zefektivnit a standardizovat procesy. Můžete v ní například najít nastíněný postup pro ten či onen případ. Už nebudete muset zdlouhavě a pracně zjišťovat, jaký by měl být další krok. Uvidíte co, kdy a jak máte v každé fázi udělat. A nejen vy, každý bez ohledu na oddělení.
3.Lepší spolupráce mezi odděleními
Jednou z nejdůležitějších funkci softwarů pro řízení projektů je usnadnění spolupráce. Jejich kombinace s CRM pak umožní, že spolu budou moci efektivněji spolupracovat týmy napříč odděleními. Ukážeme si to na příkladu oddělení vývoje a prodeje.
- Tým prodeje může okamžitě sdílet zpětnou vazbu od zákazníků. Tým vývoje produktů na ni může okamžitě reagovat a přizpůsobit se přáním klientů.
- Tým vývoje produktů může informovat tým prodeje o pokroku při vývoji nových produktů. Ten tomu opět může přizpůsobit svou aktivitu.
4.Centralizování komunikace
Kromě spolupráce mezi odděleními se zlepší i komunikace na vnitřní úrovni. Její nedostatky totiž mohou uživatelskou zkušenost značně poznamenat. Díky komplexnímu řešení ale mají všichni přehled. Díky snadnému přístupu k ní se sníží riziko šumu a nedorozumění, které je při práci na projektech častým problémem.
Teď už víte, jak může kombinovaná platforma pro řízení projektů CRM pomoci i vašemu podnikání. Víte, že může zlepšit zákaznickou zkušenost, zautomatizovat řadu nudných a zdlouhavých procesů, odstranit problémy při komunikaci. Až budete hledat vhodnou kombinovanou platformu, obraťte se přitom na zkušené profesionály, kteří vám budou moci navrhnout řešení na míru.